קידום צלמים במדיה חברתית

אתמול דיברתי עם חברה צלמת וזה גרם לי לחשוב איזו פעילות שיווקית מומלצת לצלמים במדיה חברתית (ובאינטרנט בכלל). אני מאמינה שהנקודות בהן אגע נוגעות לא רק לצלמים, אלא גם רלוונטיות לאנימטורים, מוסיקאים, דוגמנים, אנשי קריאטיב ובאופן כללי לאנשים יצירתיים שעוסקים בקידום עצמי. את המסקנות שלי החלטתי לשתף גם כאן.

כמובן שבתור צלמים אחת המטרות המרכזיות שלהן היא חשיפת תמונותיהם, תיק העבודות שלהם, ובדרך זו להגיע לכמה שיותר אנשים שיאהבו את התמונות ויסייעו בהפצה הויראלית שלהן.

המקום הכי טבעי להתחיל בו, לדעתי, הוא בבניית אתר. חשוב מאד לבנות אתר שיאפשר להציג בצורה הטובה ביותר את התמונות – הרי זו המטרה המרכזית של האתר. ניתן ליצור גלריה ייחודית בעזרת Java-script או פלאש (כדאי לקחת בחשבון את הבעיות של פלאש – אי אפשר לקרוא אותו במכשירי ה- i-phone, i-pod, i-pad והוא בעייתי בכל הקשור לקידום האתר במנועי חיפוש). דרך אגב, אם אתם בעלי תקציב נמוך ומתקשים לשלם על בניית אתר רציני (למרות שזה מומלץ) יש היום לא מעט תוכנות שמסייעות בכך, לפעמים חינם ולפעמים באמצעות תשלום נמוך יחסית. לדוגמא – wix, אתר חינמי נוח ואינטואיטיבי ליצירת עמודים מבוססי פלאש מהממים (וכמובן לקבל שלל הטבות בתשלום נוסף, כדוגמת קידום ב-Google).

אחרי שהאתר באוויר ואפשר להתחיל לקדם את עצמכם במדיה החברתית, אני ממליצה להתחיל עם קידום התמונות עצמן באמצעות Flickr (או אתרי שיתוף תמונות אחרים אליהם אתם מתחברים, דוגמת Picasa). האתרים הללו מאפשרים יצירת אלבומי תמונות, תיוג התמונות לפי נושאים והוספת הערות לתמונה, אינטראקציה סביב התמונות (בין אם בפרופיל שלכם או באמצעות השתתפות בקבוצות הנוגעות לנושאים של התמונות). בנוסף יש לפליקר יתרון נוסף – התמונות שבו עולות יחסית גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל (בעיקר בהתאם לתיוגים והערות שצירפתן להם).

בנוסף תמיד כדאי להשתמש ברשת החברתית הגדולה והמצליחה בעולם – פייסבוק, מפני שרוב האנשים נמצאים שם אז למה לא להשתמש במאגר המשתמשים האדיר הזה?

כדאי להקים עמוד בפייסבוק (Fan Page) ולעצב אותו בהתאם. שתי אפליקציות שאני ממליצה להשתמש בהן על מנת לעצב את העמוד הן:

  • Static FBML  המאפשרת יצירת לשונית (Tab) מותאם אישית שניתן לעיצוב באמצעות כתיבת FBML.
  • אפליקציה המאפשרת אינטגרציה עם Flickr ויצירת לשונית (Tab) המציגה את התמונות שהועלו לחשבון ה-Flickr שלכם. קיימים כמה כלים כאלה, דוגמת My Flickr או Flickr Tab – ההבדלים בין הכלים הם בעיקר בממשק התצוגה של התמונות, אז מומלץ לנסות ולראות מה מתאים לכם.

לצד פרופילים אלו, אני ממליצה גם ליצור עמוד בMySpace . רשת זו אמנם אינה חזקה מאד בישראל אך היא כן חזקה בתחומי האמנות והמוזיקה ובנוסף היא מאפשרת עיצוב והתאמה אישית ברמה גבוהה (בניגוד לפייסבוק והמקובעות בעיצוב העמודים בו).

  1. תודה יופי של מאמר , מפרסם אותו גם בISRABLOGGER בפיסבוק …

  2. צר לי לקלקל את השימחה אבל פוסט די שטוח, שלא מחדש הרבה ולא ממש עוזר (ואת זה אני אומר בתור צלם שעוסק גם במדיה חברתית).
    פליקר היא פלטפורמה נחמדה להשראה, רכישת כלי וידע תכני, בניית תיק עבודות בחינם אבל האוריינטציה שלה היא לא עיסקית.
    במקום אתר עדיף לבנות בלוג בוורדפרס שבוא משולב תיק עבודות כשאת הטאפיק מביאים פוסטים הקשורים לעולם הצילום/עבודה/עולמו של היוצר.

    • בהמשך למה שאמן סודי אמר רציתי לחדד את הנקודה לגבי האתר: הכוונה הייתה לאתר המכיל את תמונות הצלם, מבחינתי בניית בלוג/אתר על פלטפורמה של וורדפרס היא ראויה בהחלט ויכולה להיות תחליף לאתר הנבנה באמצעות בוני אתרים. אני נתתי דוגמא נוספת לבניית אתר באמצעות התוכנה wix המאפשרת אינטגרציה יפה וטובה של תמונות אך כמובן ישנן אופציות רבות ועיקר הכוונה שיהיה "בית" לצלם, על דומיין שלו.

  3. יפה – דבר אחד הוא לבנות בית יפה זול וקל להרכבה ופירוק מחדש שיערך את עבודת הצלם תוך כדי שמביאים כמה שיותר אנשים לבקר בבית הזה (בדרך יפה ולא בכוח/רמאות – כי אז פשוט הם לא יחזרו) כשהשאיפה היא שגם מספר מצומצם ואיכותי מבין המקרים גם יתלהב וירכוש את שירותי הצלם.
    חשוב להזכיר גם את carbonmade שהוא גם שירות טוב

    • שני
    • 27th ב-מאי, 2010

    תודה על המאמר ועל המחשבה!
    אני מקווה שבקרוב אתאפס על עצמי בנושא הזה ואולי גם אבין יותר לעומק…

  4. ההנחה שפלאש בעייתי בכל הקשור למנועי חיפוש ולקידום אתרים היא מיושנת ומוטעית. מצד שני גם פלאש כבר מיושן, והעתיד טמון, כנראה, בהטמ"ל 5.

    • קח בחשבון משהו נוסף: אחת הבעיות העיקריות הקשורות לפלאש רלוונטית בעיקר לסמארטפונים – האייפון, לדוגמא, אינו קורא פלאש (וכן גם האייפד) ואני מסכימה איתך שהעתיד הוא לא בפלאש.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה